12 Ara 2006

pardus işletim sistemi

Pardus, Linux temelli bir ulusal işletim sistemi dağıtımıdır. TÜBİTAK UEKAE bünyesinde geliştirilmiş olan bu sistem, geçerli sebeplerle gerekli ilgiyi hak ediyor bence...

Pardus... Özgürlük İçin...

18 Aralık 2006'da 2007 sürümü çıkacaktı. En yakın zamanda incelemeye başlayacağım. 2007 RC Çalışan CD sürümünü indiriyorum...

21.12.2006'da gelen edit:
Son çıkan sürümü bilgisayarıma kurdum, kurulum biraz uzun sürüyor, kurulan CD'de birçok paket beraber gelmiş, neredeyse başka birşey yüklemeye gerek kalmamış. Görsel olarak hoş fakat çok fazla artısı yok gibi. Ama sistemdeki herşeyin Türkçe oluşu güzel. İncelemeye devam...

2 yorum:

  1. AIGLX üstünde Beryl kullanmalısınız. :) Yenilik olarak pek çok şey var aslında; Python'la yazılmış paket yöneticisi, açılış yöneticisi gibi sistem araçları mesela. Onun dışında KDE'nin getirileri var.
    Ah, kNazar'ı unutmayalım! :)

    YanıtlaSil
  2. Beryl güzel de oyna oyna nereye kadar ne ise yarayacak ben bilemedim.
    Ama Nazar 1n beni kem gözlerden saklamas1na bay1l1yorum.

    YanıtlaSil