28 Ağu 2007

mars ne zaman kocaman olacak?


Bu türden asparagas e-postaların çokluğunu bilirsiniz işte. Bir tanesi şuradaki bildiriyle anlatılmış. Resim de oradan alıntı. Bana da birçok kişiden aynı e-posta gelince yedim. Hatta alarmı kurup gece belirtilen saatte kalkacaktım ve fotoğraflayacaktım fakat çok yorgun olduğum için nasıl olsa birileri kalkıp çeker, ben de netten bakarım diye vazgeçmiştim.

Bir de şans tılsımı tarzındaki e-postalar var ki tadından yenmiyorlar. Bunların ekinde koca koca boyutlu sunu dosyaları da dolaşmakta ve e-posta kutularında bence gereksiz yer işgal etmekte.

Hele ki microzoftun yunikefle anlaştığı ve e-postayı gönderdiğiniz kişi sayısınca Afrika'daki yoksullara yardım yapılacağı gibisinden gönderilenlerin geneli, e-posta avcılığından başka birşey değil.

Tercih sizin tabii. Bu tür e-postaları illa ki gönderecekseniz, şunları yapmanızı öneririm:
(bana gönderilmesin artık lütfen bu tür e-postalar!)

1- Öncelikle size gelen e-postada yazı içine girmiş olan e-posta adreslerini temizleyin.
Genellikle forwardlanmış (yönlendirilmiş-iletilmiş) e-postalarda yazıdan önce bir e-posta listesi yığını vardır. İşte avcıların yaptığı da dolaşa dolaşa kendilerine de geri gönderilen e-postadaki bu listedeki adresleri ele geçirerek potansiyel spam kurbanları haline getirmektir.

2- E-postanızı gönderdiginiz adresleri "To:"/"Kime:" ve "Cc:"/"Bilgi:" yerine "Bcc:"/"Gizli:" kısmına yazın.
"Bcc:"/"Gizli:" kısmına yazdığınız adresler e-postanın ulaştığı kişilere gizli kalmaktadır ve alıcı taraf, e-postanın başka kimlere gönderildiği bilgisine sahip olmamaktadır...
Örneğin Türkçe Hotmail'de "To:" --> "Kime:", "Cc:" --> "Bilgi:", "Bcc:" --> "Gizli:" olarak gösterilmiş. Normalde "Bilgi ve Gizli alanları" e-posta düzenleme penceresinde gözükmez. Ama "Kime:" kutusunun hemen yakınında bir yerlerde bu alanları gösterme seçeneği bulunur. Tıklamanız yeterli.

Şahsen ben uzun zamandır birden fazla kişiye e-posta atarken varsayılan (default) olarak "Bcc:"/"Gizli:" kısmını kullanıyorum. Alışmak için hemen başlayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder