3 Nis 2007

Karaşimsek

Yıllar önce Michael Knight'ın bütün havasıyla kullandığı ve her bölümde bir dolu maceraya atılarak kötüleri alt ederken, görülmemiş teknolojileri kullanarak izleyenleri hayretten hayrete garkeden, bir o kadar da muzip ve güldüren, akıllı araba Karaşimşek. Benim çocukluk yıllarımın en büyük heyecanlarından biri. Tabi daha sonra Kara Şahin diye bir motosiklet ve Hava Kurdu -Airwolf: müziği çok güzeldi- diye bir helipkopter de süper araçlar listesine girdi ama bu KITT başkaydı...




Fakat hatırlayacak olursanız son bölümünde ne yazık ki kendisinin kötü karakterli bir üst modeli tarafından alt edilerek yok edilmesi beni büyük hüzne boğmuş olsa da uzun bir süre sonra Knightrider 2000 ile kızıl bir dönüş yapmış ve sevenlerini ve beni sevince boğmuştu. Ama kara olanın yeri ayrıydı tabi.

Ve şimdi bu yadigar araba satılıkmış :) Almak isteyene en az 150.000 $ 'a mal olacak. Gerçi dizideki gibi 500 km yapamıyor, atlayıp zıplamıyor ve ateş etmiyor olsa da, bütün düğmeleri, iç aksamı aynen korunmuş. Tabi kitt'in burnundaki kayarak yanıp sönen ışığı da dahil.

1982
Pontiac Knight Rider K.I.T.T. car 2-Door Coupe

2 yorum:

  1. Benim hatırladığım kadarıyla, Kit'in bir üst modeli olan kötü arabanın ismi Kar idi (O zamanlar İngilizce'yi iyi bilmediğim için direkt okunuşunu yazdım). Fakat Kit, bu araba tarafından yok edilmemişti. Kar, suya düşerek yok olmuştu. Hatta dizinin o bölümünde kadının biri şöyle bir felsefe yapıyordu: "Hiç durdurulamayacak kadar güçlü bir şey, hareket ettirilmesi imkansız bir şeye çarparsa ne olur?" Veya buna benzer bir söz söylemişti... O zamanlarda bu beni çok etkilemişti. Bu sorunun cevabını da son sahnede almıştık: Kar, denize düşüp yok olmuştu.

    Yani, sözün özü, Kara Şimşek'in en güçlü düşmanı da ekarte edilerek dizi mutlu sonla bitmişti.

    YanıtlaSil
  2. Demek ki iyi hatirlayamamışım. Bu arada o kötü karakterli arabanın özgün adı KARR (the Knight Automated Roving Robot) imiş. Düzeltme için teşekkür ederim Muzaffer :)

    Bahsettigin bölümü Youtube'dan buldum.
    Videoya bağlantı

    YanıtlaSil