25 Nis 2007

mum alevinden elektrik

Mum batarya için gerekli malzemeler:
- İki adet mum
- iki adet metal iğne ya da çivi
- iki adet uçları krokodilli iletken kablo
- bir adet mıknatıs

Çivileri ya da iğneleri mumlara -her muma bir çivi olacak şekilde-
mumun diğer ucundan çıkmayacak şekilde batırın.
Çivilerin mum dışında kalan kısımlarına mıknatısla sürterek çivileri
kutuplayın. Mıknatısla işimiz bitti (ortalıktan kaldırabilirsiniz).
Her çiviye bir kablo bağlayın ve kabloların diğer uçlarını da elektrik
vermek istediğiniz aletin (örneğin lamba veya motor) uçlarına
bağlayın.
Sonra mumları sırasıyla yakın ve sonucu görün. Ya da aşağıdaki videoyu izleyin.

Gerçi yanan mumlarla lamba yakmak için elektrik üretmek garip kaçsa da
(zaten mumlar yanıyor yani ışık var) başka aygıtları çalıştırmak için
birebir görünüyor.




Candle Power - Who Needs Batteries? - Funny bloopers are a click away

Vakit bulabilirsem bu deneyi laboratuvarda ölçüm yaparak denemeyi
düşünüyorum. Acaba ne kadar voltaj ve akım üretiyor ve mumların
yakılması arasındaki zaman farkı bu voltaj ve akımı ne kadar
etkiliyor?

Bu videoyu şuradan buldum. SuTree değişik konularda eğitim videolarının olduğu yenice bir site ve varlığını da şuradan öğrendim.

3 yorum:

  1. Çok enteresan.. Filmde gördüğüm kadarıyla mumlar 3 voltluk bir elektrik akımı üretiyor. Yani iki pille çalışan bir volkmen, elektrikler kesildiğinde bu yöntemle dinlenebilir.

    Laptoplara elektrik sağlayabilecek kadar büyük mumlar bulunabilirse harika olur.

    Yalnız, mıknatısın ne işe yaradığını anlamadım. Mıknatısı çivilere sürtmenin ne esprisi olabilir ki?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Şükrü,

    Blog sayfanda sağ tarafta Murat Hazer'in bloguna link verirken "Ulath AKA" yazmışsın. AKA, "Also Known As" anlamına geliyor. Murat da bunu zaten "Ulath AKA Murat Hazer" yani "Ulath, also known as Murat Hazer" şeklinde kullanıyor. Bundan dolayı link yazısını ya sadece "Ulath" olarak bırak, ya da uzun uzun "Ulath AKA Murat Hazer" şeklinde yaz.

    Senin sayfanı, kendi sayfamdaki Arkadaşlarım bölümüne ekledim. Sayfama yazdığın yorumlar için teşekkür ederim.

    Sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
  3. Acikcasi ben de AKA'nin ne demek oldugunu merak etmekteydim. Bİlgilendirme için teşekkür ederim. Murat'in linkini düzelttim.

    "Seçme bloglar" listemdesin.

    YanıtlaSil