18 Mar 2007

sayısal fotoğraflar

Geçenlerde ünlü fotoğraf gurusu 'un internet sayfalarında gezinirken değişik bir teknoıloji gözüme çarptı. Özellikle çarptı, çünkü aynı konu -yüz tespiti- üzerine ben de bir master çalışması yapmıştım.
Yeni Digic III görüntü işlemcisi ile sayısal görüntülerde yüz tespiti ve takibi (face detection and tracking) kabiliyeti, dijital fotoğraf makinelerine kazandırılmış.


Böylece fotoğraf ve video çekiminde yüz görüntülerine odaklama ile insan yüzleri belirginleştirilebiliyor.

Bu teknoloji şu anda birçok powershot modelinde varmış. Canon'un Türkiye temsilciliğini erkayalar yapıyor. Fakat ürünler birçok yerden alınabilmekte. Yakın zamanda teşhir indirimi fırsatını değerlendirerek mavibilgisayar'dan kendime bir Powershot S2 IS edindim. Daha geniş çekimler için bu aletin geniş açı lensini (WC-DC58A) de ele geçirmeye çalışıyorum şu sıralar. Ama maalesef bu parça, lens adaptörüyle birlikte makinanın kendisinden pahalı :(


25.03.2007'de gelen edit:


Telefoto zoom lensini almanın -uzaktan görüntü avcılığı için- daha mantıklı olacağına dair aldığım önerileri da göz önünde bulundurarak Ankara Kızılay'da tripodfoto'ya gittim. Bana yardımcı olan Gökhan bey'le beraber katalogdan S2'ye özel üç adet parça bulduk. Bir adet geniş açı lens (kameranın odağını geriye çekerek daha çok alanı görmesini sağlar), bir adet telefoto zoom lens (kameranın optik zoom kapasitesini artırır), biri de bu iki parçayı takabilmek için lens adaptörü. Sordum başka adaptörle diğer lensleri de kullanamaz mıyız diye; kullanamıyormuşuz. Telefoto zoom lens 1.5x optik zoom sağlıyor. Yani kamera normalde 12x optik zoom'a sahipken bunu takınca 12x * 1.5x = 18x optik zooma ulaşabiliyor. fiyatı ise 140 avroydu galiba, yanlış hatırlamıyorsam lens adaptörü de 80 avro (bunlar dolar da olabilir hatırlamıyorum). Sonuçta değmeyeceğine karar verdik. S2'yi eklentisiz kullanacağım.

Gerçekten de S2 kompakt bir kamera fakat gelişmiş teknolojisi sayesinde kullanıcıya birçok manuel ayarı yapma imkanı veriyor. Fakat birçok durumda ayarları kameraya bırakmayı tercih ediyorum şimdilik.
Video çekiminin de gayet iyi oluşu doktora çalışmalarımda video örnekleri elde etmek için kullanabileceğim ayrı bir özellik. Bundan sonra alacağım kamerada ise nelere dikkat etmem gerektiğini bu makinayı kullanırken daha detaylı öğreneceğim. Profesyonel modeller olarak Canon olursa EOSD serisi, Sony olursa F828 olabilir. Ancak profesyonel kameralarla kompakt kameralar arasında bir fiyat uçurumu olduğu da alıcı açısından ayrı bir acı gerçek. Sayısal kamera almayı düşünenler için yukarıdaki linkini verdiğim tripodfoto sayfası çok yardımcı olacaktır kanımca.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder